Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Página

INSTRUCCIONS DEL PROCÉS DE PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS 2019

 

1. Objecte i pressupost

En aquest projecte de la participació ciutadana els ciutadans i ciutadanes del municipi podran proposar, debatre i decidir el destí de 40.000€ corresponent al pressupost d’inversions de l’exercici 2019 sota els principis de ser un procés vinculant, universal, deliberatiu i amb un sistema de garantia i transparència.

 

2. Projectes i criteris d’obligat compliment per a les propostes presentades

Els projectes presentats han de ser propostes d’inversions de qualsevol àmbit de competència municipal. Una inversió es defineix com un bé inventariable que és permanent en el temps. Té un principi i un final, des de la renovació o creació d’un equipament, la millora d’un espai públic, l’adquisició de mobiliari, poden ser exemples de bens inventariables.

Han de ser iniciatives concretes i valorables econòmicament, amb visió de municipi, generant impacte al conjunt del territori.

Les propostes hauran de complir les següents condicions:

- Criteri de legalitat: les propostes presentades hauran d’adequar-se a les lleis i normatives vigents del municipi.

- Criteri de competències municipals: les accions a dur a terme d’acord a les propostes seran, necessàriament, de competència municipal

- Criteri econòmic: s’ha establert un límit pressupostari que no podrà ser superior a 40.000 €. Les propostes no poden comprometre exercicis pressupostaris futurs (en quant a despesa es refereix, sí a manteniment).

- Criteri d’inclusivitat i obertura: No poden provocar exclusió social, han de ser equitatives des d’un punt de vista de gènere, inclusives, obertes i dirigides al conjunt de la població, amb visió de municipi i sostenibles amb el medi ambient.

- Criteri de concreció i sostenibilitat financera: han de ser propostes concretes i no poden referir-se a actuacions de manteniment que ja s’estiguin duent a terme, ni despeses obligatòries per part de l’ajuntament, ni plans d’ajuts ja existents. Tampoc poden fer referència a subvencions que ja s’atorguen ni inversions que ja estiguin previstes.

- Criteri de viabilitat tècnica: tècnics de l’Ajuntament valoraran la viabilitat dels projectes presentats en relació a les competències i capacitats de l’Ajuntament

 

3. Estructura del procés

El procés contempla les següents fases:

- Presentació i difusió del procés, del 1 al 18 de març de 2019

- Recollida de propostes, del 18 de març al 18 d’abril de 2019

- Valoració tècnica de les propostes, del 18 d’abril al 10 de maig de 2019

- Consulta dels projectes validats, del 13 al 26 de maig de 2019

- Votació dels projectes, del 19 al 26 de maig de 2019

- Fase de seguiment i execució dels projectes guanyadors, del 27 de maig al 31 de desembre de 2019

 

4. Participació de la ciutadania

Els ciutadans i ciutadanes podran participar en les següents etapes del procés:

- Presentant propostes, a través de la plataforma Sant Pere de Vilamajor Participa facilitada per la Diputació de Barcelona allotjada a l’adreça https://decidim-santperedevilamajor.diba.cat. Per fer-ho caldrà registrar-se i està obert a tothom que hi vulgui participar.

- Votant els projectes validats pels Serveis Tècnics Municipals. Té dret a vot tota la ciutadania major de 16 anys empadronada a Sant Pere de Vilamajor. Caldrà està registrat i haver validat, a través de la mateixa aplicació, que s’està empadronat a Sant Pere de Vilamajor i que es té l’edat requerida.

 

5. Òrgans del procés

Comissió Tècnica dels pressupostos participatius

Estarà formada per personal tècnic de les diferents àrees de l’Ajuntament.

És la encarregada de validar les propostes que finalment passaran a la fase. Es valoraran en funció dels informes tècnics de cada una de les propostes que haurà elaborat cada servei municipal en funció de la temàtica del projecte i sota els criteris aprovats en aquestes bases.

Comissió de Garanties dels Pressupostos Participatius

Es constitueix com a òrgan de participació, seguiment i consulta de caràcter permanent i evolutiu que es pot anar adaptant a diferents situacions i circumstàncies.

Es convocaran al llarg del procés trobades regulars on es treballaran els objectius específics per a cada moment. Per garantir el seu funcionament i la seva operativitat, té un nombre limitat de participants, però vol ser plural en els interessos, visions i experiències.

Estarà formada per:

- Grups Municipals: un membre per Grup.

Tot i que aquesta composició tingui un número assignat i limitat, aquest és considerarà un criteri orientatiu i podrà ser flexible donat que l’objectiu és fomentar la participació sense que el número de membres sigui un criteri d’exclusió.

 

6. Desenvolupament del procés

6.1. Presentació i difusió del procés

En aquesta fase es presentarà públicament el procés de Pressupostos Participatius i s’iniciarà la campanya informativa per difondre els seus objectius i els canals de participació entre la ciutadania.

6.2 . Recollida de propostes

En aquesta fase es desenvolupa el període de recollida de propostes a través de la plataforma Sant Pere de Vilamajor Participa. Enguany el període serà del 18 de març al 18 d’abril de 2019 (ambdós inclosos). No es podrà valorar cap proposta que s’hagi presentat fora de termini.

El contingut mínim de les propostes serà:

-Títol

-Objectiu / Necessitat a la que dona suport

-Descripció

-Ubicacions possibles

-Pressupost aproximat

Es permet un màxim de 5 propostes per usuari.

L’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’ajuntament, OAC, habilitarà jornades d’assessorament pels ciutadans que tinguin dubtes per participar en el procés participatiu, amb la possibilitat de que personal municipal ajudi en el procés de presentació de propostes.

Les jornades seran els dilluns 25 de març i 1, 8 i 15 d’abril, de les 16:30h a les 19 hores en un espai habilitat a la Casa de la Vila, carrer Nou, 26.

6.3. Valoració tècnica de les propostes

En aquesta fase els serveis tècnics municipals analitzaran les propostes presentades en funció dels criteris descrits en aquestes bases i, en tant que compleixin amb els requisits establerts.

L’avaluació per part dels tècnics municipals anirà acompanyada del pressupost corresponent per a la seva execució i d’un informe per a cadascuna de les propostes presentades considerant la seva validació o no per passar a la fase de votació. Les propostes s’organitzaran per àmbits temàtiques i es podran unificar en funció del contingut similar i/o per la seva viabilitat.

En aquesta fase els serveis municipals podran contactar amb les persones que han presentat propostes per tal de resoldre qüestions formals de la seva presentació, aclarir dubtes del contingut o del pressupost.

Finalitzada la validació tècnica es presentarà al Consell de Garanties per exposar tots els projectes, tant els validats com els que no. Les persones o entitats que hagin presentat propostes podran conèixer abans de passar la fase de votació l’argumentari de perquè han sigut o no validades.

6.4. Consulta dels projectes validats

Es publicitarà a la plataforma Sant Pere de Vilamajor Participa les propostes que hagin estat validades. També les que no hagin estat validades i per quin motiu.

També es publicitarà els projectes validats que es podran votar en la següent fase del procés.

6.5. Votació de les propostes

Les propostes que hagin passat la fase d’anàlisis i validació tècnica aniran a la fase de votació.

La votació serà telemàtica del 19 al 26 de maig de 2019. Podran participar a la fase de votació tota la ciutadania empadronada al municipi de Sant Pere de Vilamajor, major de 16 anys, que prèviament s’hagin registrat i validat a la plataforma Sant Pere de Vilamajor Participa.

Cada ciutadà podrà votar un o més projectes amb les següents limitacions:

a)   La suma dels imports de les projectes als quals esculli no podrà superar l’import de 40.000 euros.

b)   La suma dels imports de les projectes als quals esculli no podrà ser inferior al 70% dels de 40.000 euros.

Durant el procés de votació, dins de l’horari d’atenció al públic de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’ajuntament, l’OAC habilitarà la possibilitat en què personal municipal assisteixi als ciutadans a l’exercici del vot que tinguin dificultats en utilitzar la plataforma digital.

El dia 26 de maig de 2019, coincidint amb les eleccions municipals, des de les 10 del matí a les 2 del migdia, s’habilitarà també una Oficina d’assistència al ciutadà al Centre Cívic El Pi Novell on també personal municipal assisteixi als ciutadans a l’exercici del vot.

Els resultats es faran públics el 27 de maig de 2019 i es comunicarà a través de la plataforma Sant Pere de Vilamajor Participa i a també a través del diferents mitjans de comunicació municipal.

Del resultat dels projectes que s’han votat en aquesta fase sortirà la llista de projectes que s’incorporaran en l’exercici pressupostari d’inversions de l’any 2019 tenint en compte l’ordre dels resultats.

6.6 Execució i seguiment de les propostes prioritzades

En aquesta fase la Comissió Tècnica planificarà els projectes d’execució de les propostes guanyadores.

Paral·lelament al treball de la comissió tècnica es convocarà periòdicament a la Comissió de Garanties que revisarà els projectes d’execució redactats i supervisarà l’execució dels projectes per finalment validar la memòria final del procés.

Tots els òrgans que han participat en el procés, cadascun des del seu àmbit, hauran de participar en la valoració final, on s’han de recollir els aspectes que cal millorar i reforçar.


Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir