Pressupost participatiu 2022-2023
Procés participatiu on els vilamajorencs majors de 16 anys han decidit en quines inversions es destinen 40.000 euros del pressupost municipal 2023.
Carregadors gratuïts per a vehicles elèctrics
La ubicació proposada podrien ser dues, en l'avinguda de Sant Elies a continuació de les places reservades al davant del Pi novell o bé a la Plaça del Montseny.
Pressupost i característiques:
Potència instalada ~22KWh en dues presses.
Infraestructura ~ 3.500€
Torre de càrrega ~ 5.500 €
Ajudes (Moves III 2021 + 3anys) -70%
Total aproximat sense ajudes ~ 10.000 € potser 15.000 €
amb ajudes ~10.000 € - 7.000 € = 3.000 €.
Proposal Withdrawn Reason
Aquest projecte pretén contribuir a la mobilitat sostenible amb la promoció de la utilització de vehicles no contaminants facilitant dintre del nucli urbà en via pública, i de manera gratuïta, la càrrega elèctrica per vehicles elèctrics.
De la proposta s'entén que la gratuïtat per l'usuari del vehicle de la despesa energètica per a la càrrega elèctrica l'hauria d'assumir l'Ajuntament durant la prestació del servei per part dels carregadors, perquè en aquests moments no hi ha cap organisme que subvencioni aquesta despesa.
Aquesta proposta incompleix les bases del procés que inclouen dins dels criteris de viabilitat el següent: "Criteri econòmic: s'ha establert un límit pressupostari que no podrà ser superior a 40.000 €. Les propostes no poden comprometre exercicis pressupostaris futurs (pel que fa a despesa es refereix, sí a manteniment)".
Analitzada la proposta presentada i tenint en compte l'expressat anteriorment, en la modalitat de gratuïta, aquesta no seria viable perquè comprometria exercicis pressupostaris futurs per tal de poder assumir l'Ajuntament la despesa energètica que es produiria amb la prestació d'aquest servei de càrrega.
No obstant això, la proposta es podria modificar fent-la en la modalitat de pagament. La despesa econòmica en aquesta modalitat de pagament vindrà determinada pel conveni entre aquest Ajuntament i empresa autoritzada per a la venda d'energia elèctrica per a l'ocupació i instal·lació en via pública de l'estació de càrrega, que, en qualsevol cas, no serà superior a 40.000,00 (€).
Proposta vinculada a aquests projectes:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Leonardo
El cotxe privat per res és mobilitat sostenible, tenint en compte les materies primes que es necessiten per fabricar-lo i la cantiat de CO2. L'única mobilitat sostenible és aquella que consumeix menys.
Estaria bé que t'il·lustressis una mica abans de fer aquests comentaris, pots començar a aprendre coses amb aquest vídeo que crec que ho explica una mica...
https://www.youtube.com/watch?v=lVWcAtAxDP0
El video està molt bé. Però en cap moment parla sobre el difícil que és reciclar una pila, per que tal i com vosté sap, les piles de liti no porten només liti al seu interior, sinó que trobem altres materies escases com el Cobalt, el Ferro i el Coure, entre altres. Tampoc parla sobre l'esclavatge i contaminació que comporta i està comportant en aquelles mines a on s'extrau aquestes materies escases, tampoc parla sobre el transport i procés de refinatge. No ens oblidem que un cotxe electric no contamina a nivell de CO2, peró si de producció, per el resta estic totalment d'acord.
Encara que segueixo opinant, tant jo com altres experts que el millor transport sostenible és el públic, per que comporta més rendiment que el particular i menys consum tant de Li, Cu, Co, Fe i altres elemets escasos.
Per útim li vull recomanar aquest documental, un entre molts en el qual parla de la contaminació i producció del cotxe electric.
- https://www.youtube.com/watch?v=eHXOMJWeLlA
El documental està molt bé. Segurament financiat per les petrolieres i amb una bona banda sonora, però això no treu que tingui coses encertades... Haig de comentar que els metalls de les bateries es reciclen per els procesos tèrmics redox i que no son tant difícils de realitzar. Hi ha una altre cosa, els metalls rars estan presents en totes les tecnologies, probablement el mòbil o l'ordinador que vosté utilitzi per veure aquest missatge en porta, per tant, no es pot fer reduccionisme d'aquest problema a les bateries. La importancia de l'elèctric no es la nula emissió de CO2, els vehicles son responsables només del 3% de les emissions de CO2 i que per tant aquest no es un motiu determinant. La importància radica en que les emissions contaminants d'un cotxe elèctric que afecta a la qualitat de l'aire i als gasos nocius per a la salut humana son cero i que no necessitem de combustibles finits per a fer-los funcionar, per tant, son sostenibles, no depenen de combustibles finits.
Per acabar, es veritat i estic d'acord que el millor transport sostenible és el públic, però a on no arribi el sistema públic l'altra millor alternativa serà el vehicle elèctric. Crec que es més assequible, doncs, posar un carregador públic elèctric al nostre poble que un transport públic que no doni cobertura a les necessitats de la nostra modesta població. Recordo els esforços que encertadament ha fet el nostre consistori per mantenir el servei de bus i que per a nosaltres aquesta solució encara dista molt de ser definitiva i profitosa.
Agraeixo molt els seus comentaris i el debat dels pros i els contres (que els hi ha) de la mobilitat elèctrica, que per ara es la millor sortida que tenim a nivell de mobilitat individual/familiar. Quan hi hagi un transport públic que ens permeti anar a comprar al super, compta-hi que l'utilitzarem.
El finançament d'aquest document és públic i a més està disponible a RTV1.
El finançament del documental es privat, de les empreses APACOM i DIRPROD concretament, participades pe la producció. No he trobat el grup d'accionistes al qual pertany (una mica fosc tot plegat), el documental va ser publicat i emés per la televisió Belga de la comunitat Francesa RTBF. Al canal DW va tenir problemes, el documental es va rebutjar i el va retirar de l'emissió, però sembla ser que finalment el van emetre a RTVE, no he acabat de treure en clar tot plegat.
El fet és que això es irrellevant per la petició que es fa i que és millor parlar de pros i contres de les propostes.
Tot i això, reitero que el documental te informació i coses que son certes, però el punt de vista del documental crec que està esbiaixat, en la meva humil opinió hauria d'haver ponderat els pros i els contres... Es com dir que no cal deixar de fumar, ja que l'altre solució te coses dolentes... Potser aquestes coses dolentes no acaben provocant-te un càncer de pulmó i això també esta bé dir-ho, no troba?
Per cert, al final m'he motivat una mica (tenia curiositat) i he trobat molta més informació al voltant d'aquest documental. Per si vol saber exactament l'empresa que el va fer i fer més recerca, aquí el té:
https://www.societe.com/societe/grand-angle-productions-411982788.html
Sembla ser que està integrat amb un grup Canadenc i un altre anomenat Grup EDM del que no he pogut trackejar l'origen ni la participació capital del mateix ni els integrants... Però ja m'he cansat de buscar-ne informació, doncs la que he trobat no em genera gens ni mica de confiança al documental que he vist i reitero que el principal debat no es aquest, només he fet aquest post per si vosté tenia curiositat de saber l'origen d'aquest documental, que no és fons públic i que cada cop tinc més la certesa de que té una finalitat interesada. Però insisteixo que aquest no hauria de ser el debat.
Carregant els comentaris ...