Pressupost participatiu 2022-2023
Procés participatiu on els vilamajorencs majors de 16 anys han decidit en quines inversions es destinen 40.000 euros del pressupost municipal 2023.
Carregadors gratuïts per a vehicles elèctrics
La ubicació proposada podrien ser dues, en l'avinguda de Sant Elies a continuació de les places reservades al davant del Pi novell o bé a la Plaça del Montseny.
Pressupost i característiques:
Potència instalada ~22KWh en dues presses.
Infraestructura ~ 3.500€
Torre de càrrega ~ 5.500 €
Ajudes (Moves III 2021 + 3anys) -70%
Total aproximat sense ajudes ~ 10.000 € potser 15.000 €
amb ajudes ~10.000 € - 7.000 € = 3.000 €.
Proposal Withdrawn Reason
Aquest projecte pretén contribuir a la mobilitat sostenible amb la promoció de la utilització de vehicles no contaminants facilitant dintre del nucli urbà en via pública, i de manera gratuïta, la càrrega elèctrica per vehicles elèctrics.
De la proposta s'entén que la gratuïtat per l'usuari del vehicle de la despesa energètica per a la càrrega elèctrica l'hauria d'assumir l'Ajuntament durant la prestació del servei per part dels carregadors, perquè en aquests moments no hi ha cap organisme que subvencioni aquesta despesa.
Aquesta proposta incompleix les bases del procés que inclouen dins dels criteris de viabilitat el següent: "Criteri econòmic: s'ha establert un límit pressupostari que no podrà ser superior a 40.000 €. Les propostes no poden comprometre exercicis pressupostaris futurs (pel que fa a despesa es refereix, sí a manteniment)".
Analitzada la proposta presentada i tenint en compte l'expressat anteriorment, en la modalitat de gratuïta, aquesta no seria viable perquè comprometria exercicis pressupostaris futurs per tal de poder assumir l'Ajuntament la despesa energètica que es produiria amb la prestació d'aquest servei de càrrega.
No obstant això, la proposta es podria modificar fent-la en la modalitat de pagament. La despesa econòmica en aquesta modalitat de pagament vindrà determinada pel conveni entre aquest Ajuntament i empresa autoritzada per a la venda d'energia elèctrica per a l'ocupació i instal·lació en via pública de l'estació de càrrega, que, en qualsevol cas, no serà superior a 40.000,00 (€).
Proposta vinculada a aquests projectes:
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Conversa amb Feli
només una observació! Quants cotxes elèctrics hi ha a Sant Pere? i la realitat és que beneficia a molt pocs i sol ser a qui menys ho necessita, si algú es pot pagar un elèctric avui dia no necessita ajudes.
Estimat amic, els carregadors son pels cotxes que vindran, per promoure'ls, per a que hi hagi un incentiu més per al seu ús i la seva compra. En Sant Pere hi ha molts més cotxes elèctrics del que creu i no només es beneficia als d'aquí, sinó també a aquells que fan parada i posta per carregar el cotxe mentre fan turisme o ruta a un altre destí. Motiu per visitar el poble... Cal una mica més de mires quan es fan comentaris així... No és una ajuda, és un servei, com el de bus, biblioteca, etc... Que té un objectiu molt concret. Potser el dia de demà qui es compra un cotxe elèctric es vostè i li asseguro que agrairà tenir aquest servei, per diversos motius. Estic segur que vos, no és del tipus de persones que només es preocupen de si mateixes i del moment i no miren pel bé comú de tots ni pensen en un futur, per aquest motiu, hauria de donar suport a la proposta, perquè potser en un futur, el beneficiat serà vostè mateix, algú proper a vostè o algú que coneix...
Té raó en què cal preocupar-se del medi ambient, soc una mica activista en temps lliure, però penso com uns altres que el cotxe elèctric és una pantomima, l'estoc de cotxes elèctrics és bestial, no aconsegueixen liquidar-lo, serà per alguna cosa. És una estratègia molt mal pensada. Produir un cotxe elèctric contamina tant com si contaminés en la seva vida útil, per si no fos prou tenim com a exemple aquests dies, que l'electricitat puja de preu per culpa dels combustibles fòssils, perquè d'aquí és d'on l'aconsegueixen, tant dona contaminar mentre condueixes que abans de conduir. Almenys els de gasolina, contaminen si ho utilitzes, els elèctrics contaminen aturats, ja que l'electricitat no utilitzada es rebutja. I si tots els cotxes anessin elèctrics d'on sortiria tanta energia? no quedaria una altra que usar la nuclear com a font principal.
Personalment m'agradaria invertir aquests pressupostos en una cosa més pròxima com els nostres veïns, fauna, flora, carrers, un llarg etc. I tal ve
*Ahh, que consti que estic totalment en contra del cotxe de combustió, ni ara ni mai l'he secundat, però no m'agrada que em donin més del mateix, si aconsegueixen potenciar fins a l'infinit les renovables, llavors si podem pensar en cotxes elèctrics, si no, no. I segur que hi ha alternatives, com la pila d'hidrogen verd, per exemple, però no interessa políticament ja que no els genera tant de benefici.
Si la iniciativa fos produir electricitat (intal·lant panells fotovoltaics en pergoles, escoles, poliesportius, etc...) per després crear una CEL (Comunitat Energètica Local), aleshores la cosa cambia. Objectius:
1. Reduir la dependencia Energètica del Oligopoli.
2. Redueix el CO2 ja que no haurà de depndre d'aquella que ve de cicle combinat.
3. Fa de motor per que tot allo que guanyi la CEL ho pot reinvertir en instal·lacions a particulars en risc d'exclusio o pobresa energètica.
etc...
Un cop vaig llegir aixó: "El cotxe electric s'ha creat per salvar l'industria automobilista, no per salvar el medi ambient".
Bé, jo ho deixaria aquí ja que no resolem el món, en aquesta plataforma no participa ningú, és més un ridícul, no sembla interessar-li a ningú el que es pugui fer o deixar de fer, si comptem els que proposem llac, no som ni el 0,00000000000000001% dels veïns de Sant Pere, espero que simplement l'ajuntament sigui assenyat i sàpiga en què invertir ja que als habitants de Sant Pere els rellisca una mica.
Gràcies pel debat, però serà difícil coincidir. Sort amb la teva proposta.
perdó, llac=alguna cosa, el corrector i les meves presses
Es increïble veure com les nostres posicions es basen en creences i opinions, enlloc de buscar informació i coneixement. Tant mateix sembla que estiguem en l'edat medieval fosca on qualsevol atisbe de millora i progrés humà s'estigmatitzava i no em sorprendria veure alguns comentaris com que el cotxe elèctric està dissenyat pel dimoni i és la personificació del mal. Lo pitjor de tot és que ments tancades son les prenen veu en la nostra societat. I no ho dic per vostès, senyor Feliciano i Leonardo, sinó pels que us han ficat al cap aquestes idees que segurament son les que volen creure, no per informació, sinó per opinió o convicció. M'ofereixo a debatre sobre el tema i explicar-vos el que vulguin saber, amb dades, informació i coneixement de causa. Prenem una cervesa junts i potser els hi dono prou evidències de que la proposta que faig no és tant dolenta com vostès pensen. I si no queden convençuts, pues almenys hauran fet pasar l'estona.
Sobre: "El cotxe electric s'ha creat per salvar l'industria automobilista, no per salvar el medi ambient"... Només haig de dir que el primer cotxe que es va dissenyar i fer funcionar fa més de 100 anys va ser elèctric, per si no ho sabien... I que l'industria automobilística no necessita del cotxe elèctric per perpetuar el model que tant de temps porta vigent...
La pila d'hidrogen... El motor d'hidrogen es va patentar fa un 40 anys o potser més, però el que vostès potser no saben és que també és elèctric... Pues si... La reacció de producció d'aigua a partir de l'hidrogen i l'oxigen té com a finalitat moure un motor elèctric... Reemplacem doncs els lobbys que et venen la benzina, pels lobbys que et venguin l'hidrogen (és sacarmes, amb el vostre permís). Això si que és salvar l'industria del combustible!!!
Per últim... Hi ha molta gent que segueix el nostre debat, per tant, no estem parlant per nosaltres sols... Sense debat no es poden posar llums a la foscor ni foscor a la llum, lo bo d'una opinió és que en una ment oberta sempre és un bon punt de partida. Altres persones poden prendre els nostres punts de vista per formar-se els seus i fer-los evolucionar si son oberts de mires.
Carregant els comentaris ...